حق بيمه كارگر

۵ بازديد

بر اساس قوانيني كه در تامين اجتماعي قرار دارد حق بيمه كارگر به صورت ساليانه بايد پرداخت شود. در اصل بايد بدانيد كه حق بيمه كارگر سي درصد از مزد يا حقوقي باشد كه كارگر آن را دريافت مي كند. از اين سي درصد  هفت درصد آن را بيمه پرداخت مي نمايد، و ۲۳ درصد از آن را كارفرما به كارگران به عنوان حق بيمه كارگر پرداخت مي كند. بنابراين بايد بدانيد حق بيمه كارگر عبارت مي باشد از وجوهي كه بر اساس قوانين تامين اجتماعي و براي استفاده كردن از مزاياي آن به سازمان بيمه پرداخت مي شود. دقت داشته باشيد كه تمامي مزايا و وجوه نقدي و غير نقدي در برابر كاري كه بيمه شده است پرداخت مي شود.

بر اساس اين اطلاعات بايد بدانيد كه، حق بيمه كارگر نبايد از حقوق وي كه ساليانه، شوراي عالي اعلام مي كند كمتر باشد و همچنين از مبناي حق كسر بيمه هم كه توسط شوراي عالي و تامين اجتماعي تصويب مي كند نبايد بيشتر باشد. به طور كلي سئول پ

پرداخت حق بيمه كارگر كارفرمايان مي باشند كه اگر اين مبلغ را ساليانه براي كارگران واريز نكنند جريمه مي شوند. كارفرما بايد تمامي مداركي را كه مربوط به حق بيمه كارگر مي باشد را ماهيانه به تامين اجتماعي تحويل دهد.

بسياري از افراد برايشان اين سوال پيش مي آيد مزاياي بيمه تامين اجتماعي چه مي باشد و چرا بيشتر كارگران و كارمندان تلاش مي كنند حق بيمه داشته باشند. در ادامه به مزاياي حق بيمه مي پردازيم تا آشنايي بيشتري را در اين مورد به دست آوريد.

http://taninedalat.org//

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.